måndag 21 maj 2007

Fel språk

Jo, som jag skrev i det tidigare inlägget så har jag lyckats lokalisera inställningen för tid, vilket gör att den förhoppningsvis stämmer nu. Lyckades samtidigt hitta en inställning där det man skriver översätts till Hindi. Det kan nog vara hemskt användbart, men jag är tveksam till att en övervägande det av de som läser det jag skriver pratar hindi, så jag ska nog fortsätta med svenska.
Har haft en underbar fjortontimmarsdag på jobbet idag och känner mig sådär lagom pigg just nu. Vet inte om det var protesterna i hjärnan som skriker att den inte kan tänka mer eller det onda i nacken eftersom man väl inte alltid jobbar helt anatomiskt rätt som till slut fick mig att åka hem,
Givetvis är det städdag på gatan vilket innebär att det är ett litet helvete att hitta parkeringsplats men efter många kvarter så fanns det till slut en ledig.
När jag kliver ur bilen slår syrendoften från barndomen emot mig. Glömmer varje år hur mycket jag tycker om syrener, så går inte alls hem utan vandrar runt allmänt planlöst i ösregnet och känner syrendoften.
Mitt humör ändrades genast från inte alls bra till mycket positivt. Tänk vad lite som krävs ibland.

//FF

Inga kommentarer: