söndag 27 maj 2007

hmmm

Det är sommar ute :-) Har just kommit in efter en fika vid Årstaviken där vi har hyllat sommaren som nästan är här. Står just nu inför det svåra valet vad jag ska göra nu. Städa eller jobba? Nackdelen med att solen visar sig är tyvärr att dammråttorna också kommer fram. Turen ligger i att mina fönster inte är putsade på en månad vilket gör att det blir ett alldeles naturligt solskydd eftersom det nu börjar bli svårt att se ut igen. (Jo, bor man i sveriges mest avgasförorenade område så betyder det att man måste putsa fönster varannan vecka)
Så tillbaka till frågan. Ska jag städa nu eller ska jag åka till jobbet? Jobba måste jag ju hursomhelst göra så om jag åker till jobbet nu så kommer jag inte hinna städa för då är det nästan kväll när jag kommer hem och då vill jag ju inte städa. Men då kommer kanske dammråttorna överfalla mig i veckan som kommer?
Mycket svårt ställningstagande. Ungefär som när man tentapluggade och ALLT var helt plötsligt roligt och alla tv-program var hemskt intressanta bara det var något annat än skolböcker.
Måste nog snart bestämma mig för hur jag ska lägga upp resten av dan.

Inga kommentarer: